Nápaditý svatební pomocník

Některé svatební pojmy se snoubencům stále pletou

Některé svatební pojmy se snoubencům stále pletou

Petr Franěk je více než 10 let majitelem specializované tiskárny svatebních oznámení Printia. Na následujících řádcích se v rozhovoru dočtete, jaké svatební tiskoviny byste si měli nechat vytvořit na svatbu, jaké novinky a trendy v této oblasti svatebního průmyslu přicházejí a jak udělat na své svatební hosty dobrý dojem. A které svatební pojmy se snoubencům pletou?

Dobrý den, oslovuji Vás jako dlouholetého výrobce svatebních oznámení, abyste čtenáře tohoto svatebního blogu seznámil s novinkami na trhu. Jak to vůbec s objednáváním svatebních oznámení na českém trhu chodí a jak se v průběhu času oznámení změnila?

Dobrý den, zkusím odpovědět na Vaše otázky postupně. Za více než 10 let existence naší firmy došlo k řadě změnám hlavně související s rozmachem internetu. Asi největší změnou je změna požadavků zákazníků.

Jaký byl tedy váš původní zákazník a jak lze charakterizovat dnešního zákazníka? V čem spočívá změna?

Původní zákazník byl ve srovnání s dnešním zákazníkem mnohem méně náročný. Když jsem začínal, objednávala se v podstatě jen katalogová oznámení a pozvánky s obálkami bez jakýchkoliv změn. Hodně se vyráběla klasická oznámení s typickými svatebními motivy. Bylo to dáno i tím, že v tu dobu rozmach internetového prodeje teprve nabíral na síle a zákazníci ještě nebyli sběhlí v hledání inspirace v oblasti svateb na zahraničních internetových stránkách.

Jak je to tedy dnes s katalogovými oznámeními? Jak se změnily nároky zákazníků?

Katalogová oznámení jsou stále velmi oblíbená, ale jsou na jejich kvalitu kladeny stále vyšší nároky, což souvisí i s rozvojem v oblasti výrobních technologíí. Abychom se zákazníky udrželi krok, musíme pružně reagovat na trendy, které se objevují. Také se značně rozšířila poptávka po doplňujících tiskovinách.

 

svatební pojmy, svatební oznámení
www.fotosvatebka.cz

 

Jaké technologie dnes svým zákazníkům nabízíte? Proč zákazníci dnes chtějí více druhů tiskovin než dřív?

Dnes máme v nabídce horkou ražbu – tisk lesklými barvami, což se uplatňuje  u luxusních tiskovin zejména v perleťové, zlaté a stříbrné barvě. Dále pak slepotisk – jedná se o vytlačované reliéfní ornamenty či jiná grafika. Další technikou je knihtisk, který sem přichází z Ameriky, kde je tato tisková technika velmi oblíbená, i když finančně dost nákladná.
V neposlední řadě je rozmach digitálního vyřezávání laserem, který umožňuje vyřezávat do papíru velmi složité tvary a dnes tak oblíbenou krajku.
Dnešní zákazníci čerpají informace a inspiraci zejména na zahraničních webových stránkách, převážně z Ameriky. Tam je zvykem pořádat nákladné pompézní svatby, na nichž se dodavatelé i snoubenci mohou opravdu kreativně vybít. Hodně se dnes už i u nás dělají celé sety svatebních tiskovin a svatební oznámení na míru.

Nemají vaši zákazníci z tolika tiskových technologií zmatek? Jak funguje objednávání oznámení na míru?

Výrobní technologie máme vysvětlené na našich webových stránkách a případně je vysvětlujeme zákazníkům při realizaci konkrétní zakázky. Spíše se setkáváme s tím, že z Ameriky sem přicházejí nejen nové trendy, ale zároveň i nové druhy tiskovin, které si teprve postupně vydobývají své místo na trhu. Je to např. svatební strom pro otisky prstů hostů jako upomínkový předmět pro novomanžele, Save the date (česky volně přeloženo „poznačte si datum“), které se zasílá hodně dopředu, aby si potenciální hosté nenaplánovali na datum svatby něco jiného. Pak také RSVP kartičky – odpovědní lístky ohledně účasti na svatbě, nebo dokonce svatební noviny. Hodně zákazníků v těchto novinkách dost tápe a musíme jim význam tiskovin často vysvětlovat. Kromě toho si zákazníci dlouhodobě pletou svatební oznámení se svatebními pozvánkami, resp. pojmy zaměňují. Svatební oznámení jsou vlastní oznámení o konání svatby a pozvánky jsou kartičky menšího formátu, kterými své hosty novomanželé zvou ke svatebnímu stolu, případně na večerní svatební oslavu. Je dobré, že existují webové stránky zabývající se svatbami www.beremese.cz. Tam si nevěsty sdělují informace okolo svateb a často tam padají otázky i kolem svatebních oznámení a obvykle se najde dost zasvěcených nevěst, které pojmy těm méně zasvěceným vysvětlují.

Jaké nové druhy tiskovin se tedy objevují?

Kromě těch, co už jsem tu zmínil, jsou to např. svatební menu, etikety na vína či jiné dárky pro svatební hosty jako malé marmelády, sirupy, svatební program, mapky s místem svatby apod.  Řadu tiskovin personalizujeme obvykle jmény novomanželů a datem svatby.  Nevěsty dnes ve většině případů chtějí dokonalou svatbu do posledního detailu, aby novomanželé udělali na své hosty dobrý dojem.

A jaké jsou současné svatební trendy a co nás čeká do budoucna?

V současnosti se dělá hodně svateb v přírodním duchu, motivy dřeva, akvarelové květiny, hodně se uplatňují odstíny hnědé a přírodní smetanové barvy. Je také poptávka po luxusních tiskovinách s ražbou. Pozadu nezůstávají ani oznámení s vtipným nápadem. Snoubenci často požadují ladit svatební oznámení do barev svatby a objevují se i nové oblíbené odstíny jako je např. mátová. Tiskneme i hotové grafické návrhy donesené našimi zákazníky. Stále častěji jsou požadovány celé sety, kdy se tisknou nejen svatební oznámení a pozvánky, ale také menu, jmenovky, etikety, program – vše ve stejném stylu jako oznámení.
V zámoří odkud k nám nové trendy obvykle přicházejí teď úspěšně kraluje industriální styl, můj oblíbený styl „Great Gatsby“ a orientace na geometrické tvary.

A na závěr otázka, co máte připraveného pro zákazníky pro nadcházející svatební sezónu?

To bude jedno velké překvapení. Na nových návrzích právě pilně pracujeme a mohu zatím říct, že novinek bude hodně, bude z čeho vybírat.

Děkuji za milý rozhovor a přeji hodně spokojených zákazníků.

I já děkuji.

 


Svatební oznámení

Podívejte se na blog zaměřený na svatební oznámení … www.svatebka.cz . Na blogu se objevují zajímavé inspirace ze světa. Plánujete-li svatbu, na tomto blogu můžete sledovat nové trendy.

 

Mohlo by vás zajímat:



%d blogerům se to líbí: